Trakya’nın Hızlı Tren Hedefine, 12 Yıllık Rötar!
reklam
31 Mart 2019
Trakya’nın Hızlı Tren Hedefine, 12 Yıllık Rötar!

Trakya’nın Hızlı Tren Hedefine, 12 Yıllık Rötar!

AK Parti Hükümeti’nin ulaştırmada izlediği politikaları eleştiren CHP Tekirdağ Milletvekili İlhami Özcan Aygun, 2010 yılında Halkalı-Kapıkule arasında hizmet vermeye başlaması planlanan hızlı tren seferlerinin, 2022 yılına kadar ötelendiğini açıkladı

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Tekirdağ Milletvekili İlhami Özcan Aygun, konuya ilişkin olarak yaptığı açıklamada “İktidara geldiğinden bu yana yurtdışından aldığı kredileri betona gömen AKP, demiryolları için kaynak bulamıyor! Halkalı-Kapıkule arasında saatte 200 km hızla giden tren için konulan hedef, 12 yıl saptı. En son 25 vatandaşımızın canına mal olan ve Osmanlı’dan kalma hat özelliği taşıyan 229 km uzunluğundaki Halkalı-Kapıkule Hattı’na alternatif yepyeni bir hat kurulması için bu yıl da Yatırım Programı’na yeterli ödenek konmadı. 2007 yılında yatırım programına alınan Halkalı-Kapıkule Hattı’nın 2010 yılında tamamlanmasına yönelik hedef, 2022’ye ötelendi. AKP iktidarı, projede 12 yıllık rötar yaptı. Proje için henüz ihaleye dahi çıkılmadı. Hızlı tren, Trakya için hayal oldu. Yatırım Programı dikkate alındığında, bu hattın 2022’de tamamlanması da zor görünüyor.” ifadelerini kullandı.

UMUT AB HİBESİNDE!

Açıklamalarına devam eden Aygun “Cumhuriyet’in ilk yıllarında savaştan çıkmış bir ülkede kıt kanaat imkânlarla demiryolu ağları örülürken, AKP iktidarı 229 km uzunluğundaki Halkalı-Kapıkule hattının yapımına bir türlü başlayamıyor. 2007 yılında yatırım programına alınan hattın, önce 2010 yılında tamamlanması öngörüldü. Ne var ki AKP iktidarı tutturamadığı hedeflerini sürekli revize etti. Hattın bitirilmesi için son olarak 2022 yılı hedefi konuldu. Dış kredi ile yapımı planlanan yolun yatırım süreci geciktikçe, dövize bağlı olarak maliyet de katlandı. Ekonomik krizden dolayı yurtdışından kredi bulmakta zorlanan iktidar, artık umudu Avrupa Birliği Hibesi’ne bağladı. Bu hattın modernizasyon maliyeti 2007 yılında 840 milyon TL iken; bu rakam 2018 yılında 3 milyar 213 milyon 841 bin TL’ye, 2019 yılında ise 7 milyar 414 milyon 15 bin TL’ye fırladı. Projenin sadece geçen yıla göre maliyeti, döviz kurundaki artıştan dolayı yüzde 130,80 oranında arttı.” dedi.

HAVANDA SU DÖVÜYORLAR

Aygun “İstanbul’u, Avrupa ile hızlı trenle birleştirmeyi amaçlayan bu yeni proje için dış kredi ile yatırım hesabı yapıldı. Yatırım maliyeti 7 milyar 414 milyon 15 bin TL olan proje için, 5 milyar 678 milyon 32 bin TL dış kredi sağlanması öngörüldü. AB, bu projeye 1 milyar 731 milyon 538 bin TL hibe sözü verdi. AB hibesine rağmen, demiryolu yatırımı için yeterli ödenek programa konulmadı. Üstelik ihaleye bile çıkılmadı. İktidar, projeye 2018 yılında 4 milyon 445 bin TL harcadı. 2019 yılında ise sadece 2 milyon TL yatırım yapılması hedeflendi. Altyapı ve Ulaştırma Bakanı Cahit Turhan ise bu hattın Çerkezköy-Kapıkule bölümünün AB Fonları ile yapılacağını açıkladı. Yapım ihalesi ilan aşamasında olan bu yeni hattın inşaatlarına 2019 yılında başlanacağını bildiren Bakan’ın söylemleri, 2019 yılı Yatırım Programı ile örtüşmemektedir! Zira ihaleye çıkılacak bir proje için 2019 Yılı Yatırım Programı’na 2 milyon lira ödenek konulması, havanda su dövüldüğünü, yurttaşların aldatıldığını ortaya koymaktadır!” diye konuştu.

SARAY’A VAR DEMİRYOLUNA YOK!

Açıklamalarına devam eden Aygun “2019 yılında can ve mal güvenliğinin güvencesi ve stratejik olarak önemli demiryolu inşaat projelerine ödenek ayrılmazken, Cumhurbaşkanı’nın Ankara ve İstanbul’daki çalışma ofisleri ile Ahlat ve Okluk Koyu’na inşa edeceği sarayları için kesenin ağzı açılmaktadır. Cumhurbaşkanlığı’nın tüm inşaat çalışmalarına, 950 milyon TL ödenek ayrılmıştır. Bitlis’in Ahlat mevkiinde yapılacak ve 2019 yılında tamamlanacak yeni Köşk için 30 milyon TL ödenek ayrılırken, geçen yıl 330 milyon TL harcanan Muğla’daki Okluk Konukevi için 2019’da da 30 milyon TL ödenek verilmiştir. Özetle, 82 milyonu ilgilendiren Halkalı-Kapıkule Demiryolu Hattı için 2019 yılı Yatırım Programı’na sadece 2 milyon lira ödenek koyan iktidar; Cumhurbaşkanı’nın yazlık ve kışlık sarayları için 950 milyon TL ödeneği ayırmaktan rahatsız olmamaktadır!” dedi.
Editör : Tuğberk Erdem
1341 Okunma
KÖŞE YAZARLARI
Murat Sevgi

Murat Sevgi

Yılmaz Çivici

Yılmaz Çivici

Nijat Ayvaz

Nijat Ayvaz

Mehmet Ali Esmer

Mehmet Ali Esmer

Atıf Mutlu

Atıf Mutlu