Trakya Kalkınma Ajansı, 15 Milyon TL Hibe Verecek
TRAKYAKA tarafından 07 Mart 2019 tarihinde ilan edilen proje
teklif çağrısı 10 Mayıs 2019 tarihinde KAYS (Kalkınma Ajansları Yönetim
Sistemi) üzerinden sona erdi. Proje başvurularına ait taahhütnameler, 17 Mayıs
2019 Cuma günü saat 18.00’e dek TRAKYAKA’ya teslim edildi.
2019 Yılı Mali Destek Programları kapsamında yapılan ilk
değerlendirme sonucu KAYS üzerinden 73 başvurunun yapıldığını, matbu olarak ise
ajansa 72 proje teslim edildiğini belirten TRAKYAKA Genel Sekreteri Mahmut Şahin,
“Amacımız, bölgenin yaşam kalitesini ve refah seviyesini yükseltmek. Bu hedef
doğrultusunda her yıl olduğu gibi bu yıl da Mali Destek Programları’na çıktık.
Turizmin Geliştirilmesi ve Çeşitlendirilmesi Mali Destek Programı kapsamında
bölgemize 6 milyon TL, İmalat Sanayinde Mesleki Eğitimin Geliştirilmesi Mali
Destek Programı kapsamında 5 milyon TL ve Süt Ürünleri Sektörünün
Geliştirilmesi Mali Destek Programı kapsamında 4 milyon TL’lik hibe desteği
vereceğiz. Bu yıl ilan ettiğimiz Turizmin Geliştirilmesi ve Çeşitlendirilmesi
Mali Destek Programın temel amacı; Trakya’nın turizmden elde ettiği geliri
arttırmak olurken, bu amaca ulaşmak için 3 öncelik belirlendi. Bunlardan 1’incisi
bölgede turizm potansiyeli taşıyan yapı ve alanların üst yapılarının/alt yapılarının
güçlendirilmesi, 2’ncisi bölge içinde destinasyonların çeşitlendirilmesi ve
yönetilmesi, 3’üncüsü ise mevcut ve alternatif turizm
faaliyetlerinin/ürünlerinin geliştirilmesi oldu. Toplam bütçesi 6 milyon TL
olan programa, toplam 36 başvuru geldi. 5 milyon TL bütçeye sahip İmalat
Sanayinde Mesleki Eğitimin Geliştirilmesi Mali Destek Programı’yla, mesleki
eğitim ve mesleki eğitim altyapısına destek veriyoruz. Bu programa ise 33
başvuru ulaştı. Bu yıl çağrısına çıktığımız ve 4 milyon TL bütçeli Süt Ürünleri
Sektörünün Geliştirilmesi Mali Destek Programı’nda yer alan 2 öncelik ile süt
ve süt ürünleri sektöründe faaliyet gösteren kooperatiflerin, birliklerin ve
derneklerin kurumsal üretim ve pazarlama kapasitelerinin geliştirilmesi,
bölgeye has geleneksel süt ve süt ürünlerinde markalaşmanın sağlanması ve
pazarlama, satış, dağıtım süreçlerinin tasarlanması amaçlanıyor. Bu programa da
toplam 3 başvuru yapıldı.” dedi.
Benzer Haberler
- Faiz Sebep, Enflasyon Netice Değilmiş!
- Dünyanın En Büyük 12 Gemisinden Birine “Türkiye” İsmi Verildi
- Belediye Başkanı Yüksel, Küçük Sanayi Esnafıyla Buluştu
- Çorlu Belediyesi 2022 Bütçesi, 59 Milyon TL Açık Verdi!
- Kooperatiflerin Ortak Markası “GURMEDİR”, Kamuoyuna Tanıtıldı
- Kooperatif Üyelerine, 24 Bin Adet Çilek Fidesi Dağıtıldı
- Tarımsal Sulamanın Yüzde 50’sini Devlet Karşılayacak!
- TRAKYAKA Proje Teklif Çağrısı Sonuçları Açıklandı
- Genç İstihdamında Meslek Liselerinin Rolü Ne?
- Çorlu SMMM Odası’nda, Ayşe Eroğlu Dönemi Başladı