Eğitim Sistemi Karnemiz, Kırık Notlarla Dolu
reklam
21 Ekim 2020
Eğitim Sistemi Karnemiz, Kırık Notlarla Dolu

Eğitim Sistemi Karnemiz, Kırık Notlarla Dolu

SP Tekirdağ İl Başkanı Feti Pehlivan, Genel Merkez Eğitim Komisyonu’nun hazırladığı raporu kamuoyu ile paylaştı. Eğitim Sistemi’nin deneme tahtasına çevrildiğinin ifade edildiği raporda, konunun partiler üstü bir husus olması gerektiği vurgulandı.

Yazılı bir basın açıklaması yapan Saadet Partisi (SP) Tekirdağ İl Başkanı Feti Pehlivan; Genel Merkez Eğitim Komisyonu’nun, alanında uzman isimlerle beraber, hazırladığı raporu kamuoyu ile paylaştı. 18 yıl içerisinde eğitim konusunda, 7 kez Bakan ve birçok kez de sistem değişikliğine gidildiğine dikkat çekilen raporda, uzun yıllardır kapsamlı ve bütüncül politikalar üretilemediği için eğitim meselesinin adeta bir kangrene dönüştüğü ifade edildi.

EN BÜYÜK SERVET GENÇLİKTİR

Kamuoyu ile paylaşılan raporda, “Bir ülkenin en büyük serveti ne doğalgazı, ne petrolü, ne uçağı, ne de gemisidir. Bir ülkenin en büyük serveti; gençliğidir, genç nüfusudur. Biz Türkiye olarak Avrupa’nın en genç nüfusuna sahip ülkesiyiz. Bakınız; Türkiye’de okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim düzeyinde 18 milyon 241 bin 881 öğrenci var. Örneğin Almanya’da 8 milyon civarı genç varken, bizde sadece 18 milyon öğrenci var. Şimdilerde, aramızın gergin olduğu Yunanistan’da da 1 milyon civarında genç var. Sadece bu rakamlar bile, Türkiye’nin genç nüfus açısından, sahip olduğu potansiyeli, zenginliği ortaya koymak için yeterli. Peki, bu potansiyelden, bu cevherden, bu zenginlikten yeterince yararlanabiliyor muyuz? Maalesef hayır…” ifadelerine yer verildi.

DENEME TAHTASINA DÖNDÜ

Hazırlanan raporun bir bölümünde, “Gençlik bir cevherse, o cevherin işleneceği süreç de eğitim sistemidir. 18 yıldır ülkeyi aynı iktidar, aynı anlayış yönetiyor. Ama 18 yılda eğitimde 7 kere bakan, neredeyse 77 kere de sistem değişti. Değişen bakanların hepsi de, bir önceki sistemi eleştirip, yeni bir sistem getireceğini söyleyerek göreve başladı. Sonuç? Hepsi hüsran, hepsi hayal kırıklığıyla sonuçlandı. Maalesef Cumhuriyet tarihinin bu konuda en çok yanılan iktidarıyla karşı karşıyayız. Bizzat kendileri, istisnasız, hemen her konuda ‘Yanılmışız!’ dediler. ‘Reform’ diye getirdikleri her sistem, bir öncekini mumla arattı. Gariplik şurada ki yapanlar da kendileri, şikâyet edenler de… Ancak eğitim, başka yanlışlara benzemez. Eğitimde yapılan bir yanlış; gelecek 50 yılınızı, gelecek 100 yılınızı etkiler. Gençler sınava hazırlanmaktan, hayata hazırlanamıyor. LGS, OKS, SBS, TEOG, YDS, YGS, LYS, DGS, TUS, DUS, LES, ALES, KPDS, KPSS… Sayarken, dilimiz bile dönmüyor. Bunlar, Türkiye’de uygulanan sınav sistemlerinin isimlerinden bazıları… Çocuklar, yarış atı gibi bir sınavdan öbürüne koşturuluyor. Sınavlara hazırlanmaktan, bir türlü hayata hazırlanamıyorlar.” denildi.

PARTİLER ÜSTÜ BİR KONUDUR

Ayrıca raporda, “Hepimiz biliyoruz ki eğitim, 7’den 70’e toplumumuzun tamamını ilgilendiren bir konudur. Uzun yıllardır kapsamlı ve bütüncül politikalar üretilemediği için, maalesef ülkemizde eğitim meselesi adeta bir kangrene dönüşmüş bulunuyor. Gönül isterdi ki eğitim denince ülkemizin başarılarından, dünyaya model olmasından bahsedelim. Ama maalesef önümüzdeki veriler böyle bir tablo ortaya koymaktan oldukça uzaktır. Eğitim geleceğimizdir ve milli eğitim memleketin en önemli meselelerindendir. Saadet Partisi olarak milli eğitimi, memleketimizin en başta gelen meselesi olarak görüyoruz ve bu konuda atılması gereken adımların, ülkemizin bekası gözetilerek, siyaset üstü bir anlayışla ele alınması gerektiğine inanıyoruz.” ifadelerine yer verildi.

EHLİYET ve LİYAKAT PROBLEMİ

Raporda, “Esasında problemlerin en önemli nedenlerinden bir tanesi ehliyet ve liyakate önem verilmemesidir. Öğretmenlerin mülakata mahkûm edildiği, yönetici atamalarının siyasi partilerden referans bulmaya kaldığı, yöneticilerin keyfi kriterlerle belirlendiği bir ortamda eğitim sisteminin bu noktaya sürüklenmesi kaçınılmazdır.” denildi.

21 MADDELİK EĞİTİM MANİFESTOSU

Raporun sonuç bölümünde; Saadet Partisi’nin, Milli Eğitim alanındaki temel tespit, teşhis ve önerilerini içeren 21 maddelik “Eğitim Manifestosu” da paylaşıldı.
Editör : Tuğberk Erdem
6911 Okunma
KÖŞE YAZARLARI
Murat Sevgi

Murat Sevgi

Yılmaz Çivici

Yılmaz Çivici

Nijat Ayvaz

Nijat Ayvaz

Mehmet Ali Esmer

Mehmet Ali Esmer

Atıf Mutlu

Atıf Mutlu