Acil Durum Çağrıları, 112 Acil Çağrı Hattı’nda Birleştirildi
Acil durum çağrı numaralarının tamamı, “112 Acil Çağrı”
hattında birleştirildi. Acil çağrı numaralarının tek numarada birleştirilmesi
ile ilgili açıklama yapan Çorlu Belediye Başkan Yardımcısı Oktay Çolpan, pilot
uygulamanın ardından projenin 81 ilde faaliyete geçtiğini söyledi.
Bugüne kadar ülkemizde, farklı acil yardım çağrıları için
(yangın, sağlık, güvenlik vb.) farklı hizmet numaraları kullanıldığını ifade
eden Çorlu Belediye Başkan Yardımcısı Oktay Çolpan, “Acil çağrı yapılmasını
gerektirecek durumlarda vatandaşlarımızın birden çok numara yerine tek bir
numarayı bilmeleri ve acil çağrı alındıktan sonra ihtiyaç duyulacak tüm
ekiplerin en kısa sürede olay mahalline ulaşmalarını sağlamak üzere, birden
fazla olan acil çağrı numaralarının tek numara (112) altında toplanması için
2009 yılında pilot il olarak belirlenen Antalya ve Isparta’dan sonra 112 Acil
Çağrı merkezlerinin kuruluş çalışmaları 81 ilde tamamlanarak, proje hayata
geçirildi. Vatandaşlarımız bundan sonra polis, jandarma, Orman Genel Müdürlüğü,
AFAD, itfaiye, sahil güvenlik ve Sağlık Bakanlığı Acil Sağlık Hizmetleri için
telefonlarından sadece 112’yi tuşlayarak ilgili tüm kurumlara ulaşmış
olacaklar.” dedi.
Benzer Haberler
- Muhtarlar Günü, Ergene’de Düzenlenen Etkinliklerle Kutlandı
- Belediye Ekipleri, Ergene’nin Dört Bir Yanında Çalışıyor
- TEKULAŞ Bünyesindeki Otobüsler, Teknolojik Açıdan Yenileniyor
- Depremzede Vatandaşlara, Psikososyal Destek
- Atatürk Koşusu ve Yürüyüşü, Ergene’de Düzenlendi
- Fener Alayı ve Konser, Renkli Görüntülere Sahne Oldu
- Ergene’nin Kral Çilek Tarlaları, Kapılarını Araladı
- Tiyatrocu Gençler, Ata’nın Manevi Huzuruna Çıktı
- Engelli ve Yaşlı Vatandaşlara, Seçimde Ulaşım Desteği
- Yapılandırma Ödemelerinde Son Gün 31 Mayıs!