Mühendislik Öğrencileri, Ste Modeli'yle Seviye Atlayacak
Namık Kemal Üniversitesi (NKÜ) Çorlu
Mühendislik Fakültesi’nde uygulanmaya başlanan Sektör Tümleşik Eğitim (STE) Modeli
Tanıtım Toplantısı, 06 Mart 2018 Salı günü gerçekleştirildi. Çorlu Mühendislik
Fakültesi hizmet binasında düzenlenen toplantıya; NKÜ Çorlu Mühendislik
Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Lokman Hakan Tecer, Dekan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr.
Aylin Akyıldız, Fakülte Sekreteri Sevda Dikici ve Çorlu’da görev yapan basın
mensupları katıldı.
HEDEFE
GİDEN YOLDA BÜYÜK BİR ADIM
Konuşmasına, toplantıya katılan basın
mensuplarına “Hoş geldiniz!” diyerek başlayan NKÜ Çorlu Mühendislik Fakültesi Dekanı
Prof. Dr. Lokman Hakan Tecer “Fakültemizde uygulamaya başladığımız yeni bir
eğitim modelinden bahsetmek istiyorum. Zaman zaman bir araya geldiğimizde
konuşuyoruz, Çorlu Mühendislik Fakültesi Yönetimi olarak göreve geldiğimiz ilk
günden itibaren, kendimize 3 tane hedef koyduk. Bu hedeflerin 1’incisi,
eğitim-öğretimin kalitesini artırmak; 2’ncisi, üniversite-sanayi işbirliğini
geliştirmek; 3’üncüsü de fakültemizdeki bilimsel araştırma ve geliştirme
faaliyetlerinin niteliğini ve niceliğini artırmak olarak sıralanabilir. Bu
hedef doğrultusunda başarılar elde etmeye gayret gösteriyoruz. Bugün de bu
hedefleri gerçekleştirmek adına atmış olduğumuz büyük bir adımdan bahsetmek
istiyorum.” dedi.
EĞİTİMİN
BİR BÖLÜMÜ, SEKTÖRDE GEÇECEK
Tecer “Namık Kemal Üniversitesi Çorlu
Mühendislik Fakültesi olarak 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılı’ndan itibaren,
Sektör Tümleşik Eğitim Modeli’ni uygulamaya başlamış bulunuyoruz. 28 Şubat 2018
tarihinde toplanan Fakülte Kurulu’muz, Mühendislik Fakültemizdeki bütün
bölümlerimizin son sınıf öğrencilerini sektörde geliştirmek üzere planlanmış ve
kurgulanmış olan, Sektör Tümleşik Eğitim Modeli’ni oy birliğiyle kabul etti.
Sektör Tümleşik
Eğitim Modeli’ni ifade etmek gerekirse; bünyemizde bulunan 7 tane aktif
mühendislik (Makine Mühendisliği, İnşaat Mühendisliği, Çevre Mühendisliği,
Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği, Tekstil Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği,
Biyomedikal Mühendisliği) dalında yer alan son sınıf öğrencileri, son
dönemlerindeki (8’inci Yarıyıl) eğitimlerinin bir bölümünü kendi dallarıyla
ilgili bir sektörde geçirecekler. Haftanın 3 günü gerçekleştirilecek olan
programla, son sınıfın son dönemine kadar geçen sürede üniversite eğitimi
içerisinde aldıkları teorik bilgi ve deneyimleri, sahada uygulama şansı
yakalamış olacaklar. Uygulama sayesinde öğrencilerimiz hem iyi bir mühendis
olarak yetişme olanağı bulacak hem de sektörün ihtiyaçlarını bilen teknik bir
eleman olarak yetişmiş olacaklar.” diye konuştu.
3 TEMEL
HEDEFE DE HİZMET ETMİŞ OLACAĞIZ
Atılan bu adımla, en başta belirlenen 3 temel
hedefe de hizmet etmiş olacaklarını ifade eden Tecer “Sektörün ihtiyaçlarını
bilen, sektörde iş tecrübesi yapmış mühendisler yetiştirmiş olmakla birlikte
ilk hedefimiz olan eğitim-öğretimin kalitesini artırmış oluyoruz. Değişik
sektörlerle kuracağımız diyaloglarla, üniversite-sanayi işbirliğine hizmet
etmiş olacağız. Bu sayede üniversite hocalarıyla özel sektör yöneticilerinin
bir araya gelebileceği bir nevi platform oluşturmuş olacağız. Çünkü bu
öğrencilerin hem fakültemizde bir danışmanları olacak hem de sektörde bir
danışmanları olacak. Bu iki danışman sayesinde mühendis adaylarımıza bilgi,
görgü ve tecrübe aktarılmış olacak. Bu da üniversite hocalarıyla özel sektör
yöneticileri arasında bir iletişimin kurulacağı anlamına geliyor. Buradan da
sektörün ihtiyaç duyacağı Ar-Ge çalışmalarına ve problemlerin çözümlerine
yönelik bilimsel faaliyetlerin başlatılacağı ve yürütüleceği anlamına geliyor.
Bu da fakültemizdeki bilimsel araştırma ve geliştirme faaliyetlerinin
niteliğini ve niceliğini artırmış olacak. Dolayısıyla Türkiye’de örnek alınması
gereken bir eğitim modeline geçmiş olacağız.” diye konuştu.
BÖLGEMİZİN
POTANSİYELİNİ ÇOK İYİ BİLİYORUZ
Bölgenin sahip olduğu sanayi ve endüstri potansiyelini çok iyi bildiklerini ifade eden Tecer “Bölgemizin sahip olduğu sanayi ve endüstri potansiyelini çok iyi biliyoruz ve bunu seyretme niyetinde de değiliz. Proje kapsamını Ergene Havzası olarak düşündüğümüzde; 13 tane organize sanayi bölgesi, irili ufaklı yaklaşık 3 bin firma ve çok değişik sektörlerin yer aldığı bir yelpaze var. Biz de bu bölgenin en iddialı mühendislik fakültesiyiz. Dolayısıyla da bölgemizdeki bu endüstriyel faaliyetlere hem kayıtsız kalmamız hem de seyretmemiz beklenemez. Hem kabiliyet ve bilgimizi sektörle birleştirmek hem de sektörün bu anlamdaki reel uygulamalarından öğrencilerimize katma değer sağlamak amacıyla böyle bir eğitim modeline geçmiş bulunuyoruz.” dedi.
Konuşmasının son bölümünde Sektör Tümleşik Eğitim (STE) Modeli programının alt yapısının hazırlanmasında görev alan akademik personele gösterdikleri destekten dolayı teşekkür eden Tecer, basın mensupları ile bir süre daha görüşerek eğitim modelinin detayları hakkında veriler aktardı.
Benzer Haberler
- Depreme Karşı Güçlendirilen Okul Sayısında Muamma!
- 95 Yıllık TED Ailesi, Ata’mızın Manevi Huzuruna Çıktı!
- Necati Perihan Kervancı Ortaokulu’nun Açılışını, Bakan Tekin Yaptı
- Süleymanpaşa Belediyesi, Trafik Eğitim Parkı İnşa Ediyor
- TREDAŞ, Öğrencilere Enerji Tasarrufunu Anlattı
- Beren Bebek Öğrencileri, 23 Nisan’a Damga Vurdu
- Sözde Değil Özde Çevreci Bir Okul: TED Çorlu Koleji
- Ergene Belediyesi’nden Ücretsiz Satranç Eğitimi
- TEMEK Kursları, Vatandaşlardan Yoğun İlgi Görüyor
- Çorlu TEGV Aysel Öğücü Lila Öğrenim Birimi, Hizmete Açıldı