Ramazan Bayramı Sofraları, Sağlığınızdan Etmesin!
reklam
14 Nisan 2024
Ramazan Bayramı Sofraları, Sağlığınızdan Etmesin!

Ramazan Bayramı Sofraları, Sağlığınızdan Etmesin!

Ramazan ayının sona ermesiyle birlikte, sevdiklerimizle birlikte geçireceğimiz bayramı büyük bir heyecanla beklemeye başladık. Peki, ama hem mide sağlığımızı korumak hem de Ramazan ayında verdiğimiz kiloları geri almamak için nelere dikkat etmeliyiz!

Bayram kutlamaları, genellikle çeşitli yemeklerin ve tatlıların bulunduğu sofralarda yapılır. Misafirliklerde ise genellikle şeker, çikolata, baklava, börek gibi kan şekerini hızlıca yükseltebilecek yiyecekler sunulur. Beslenme alışkanlıklarına Ramazan Bayramı boyunca dikkat etmenin zor olabileceğini hatırlatan Çorlu Vatan Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Zeynep Eren, hem mide sağlığımızı korumak hem de Ramazan ayında verdiğimiz kiloları geri almamak için bazı tavsiyelerde bulundu.

Beslenme ve Diyet Uzmanı Zeynep Eren, “Bayram sabahları genellikle hamur işlerinin bolca tüketildiği sofralarla karşılaşıyoruz. Ramazan boyunca alışık olmadığımız kahvaltılar, vücudumuzu zorlayabilir. Bu yüzden güne, protein içeriği daha zengin olan yeşillikli tabaklarla başlamayı tercih edebiliriz. Ayrıca bayram boyunca tatlı tüketme eğiliminde olduğumuz için kahvaltıda şeker içeriği yüksek besinleri, örneğin bal ve reçeli, mümkün olduğunca azaltmamız önemlidir.” dedi.

Eren, “Ramazan ayında öğün sayımız azaldığı için metabolizmamız yavaşlar. Yavaşlayan metabolizmamızı eski düzene döndürmek için bayram süresince ara öğünleri ihmal etmemeliyiz. Ara öğünlerde meyve, kuruyemiş ve süt ürünleri gibi sağlıklı atıştırmalıklar tercih edebiliriz. Ayrıca, sindirim sistemimizi düzenli tutmak ve metabolizmamızı hızlandırmak için günde en az 2-2,5 litre su tüketmeye özen göstermeliyiz. Çay ve kahve gibi diüretik etkisi olan içecekleri fazla tüketiyorsak, su alımımızı buna göre artırmalıyız.” diye konuştu.

Açıklamalarına devam eden Eren, “Ramazan ayında azalan fiziksel aktivitemizi bayram sonrası eski düzene döndürebilmek için günlük en az 30 dakika tempolu yürüyüş yapmayı hedeflemeliyiz. Bayram ziyaretlerinde tatlı tüketirken günlük porsiyonlarımızı belirleyip fazlasını reddetmek önemlidir. Tatlı tercihimiz ilk olarak sütlü tatlılardan yana olmalıdır. Şerbetli tatlılar tüketirken ise yanında süt ürünleri gibi protein içeriği yüksek besinler tüketerek kan şekerimizi dengelemeliyiz. Bayram boyunca bu noktalara dikkat ederek, hem Ramazan sonrası mide ve sindirim sağlığımızı koruyabilir hem de eski yaşam düzenimize dönmekte zorlanmayız. Tüm okurlara sevdikleriyle birlikte sağlıklı ve mutlu bir bayram geçirmelerini dilerim.” dedi.
Editör : Tuğberk Erdem
192 Okunma
KÖŞE YAZARLARI
Murat Sevgi

Murat Sevgi

Yılmaz Çivici

Yılmaz Çivici

Nijat Ayvaz

Nijat Ayvaz

Mehmet Ali Esmer

Mehmet Ali Esmer

Atıf Mutlu

Atıf Mutlu