Toyota Gt86, Çorlu'da Tanıtıldı
reklam
30 Eylül 2012
Toyota Gt86, Çorlu'da Tanıtıldı

Toyota Gt86, Çorlu'da Tanıtıldı

50 yıllık spor otomobil birikimi ve heyecan verici tasarım özellikleriyle üstün sürüş keyfi sunan GT86, Toyota Plaza Köşkdere’de düzenlenen törenle Çorlu halkına tanıtıldı. Spor otomobilde tutkunun yeni adı olan Toyota GT86, büyük beğeni topladı.

Toyota’nın yeni tasarım anlayışıyla birlikte tutku ve heyecan verici otomobiller üretme isteğinin en yeni örneği olan GT86, Türkiye Turnesi kapsamında Çorlu’da da beğeniye sunuldu.

Toyota Plaza Köşkdere’de sergilenen GT86 ile ilgili olarak bilgiler veren Toyota Plaza Köşkdere Genel Müdürü Zeynep Köşkdere; “GT86, özellikle spor otomobil meraklılarının sabırsızlıkla beklediği arkadan itişli ve dünyada sadece Toyota’da sunulan önden yatay (boxer) motoru ile hayranlık uyandırıyor. Arkadan itiş özelliklerinin hayat bulduğu sürücü odaklı GT86, aynı zamanda dünyanın en kompakt 4 kişilik spor otomobili olarak tüm dikkatleri üzerinde topluyor. Spor otomobil anlayışındaki 50 yıllık Toyota birikiminin günümüze yansıması olan GT86, yere yakın olan ağırlık merkezi ve üstün aerodinamik tasarımıyla, heyecan ve sürüş keyfi arayanlara hitap ediyor” dedi.

Kompakt boyut, hafif ve ikonik tasarım

Zeynep Köşkdere, sözlerini; “Toyota’nın değişen tasarım anlayışının en yeni ürünü GT86, ultra hafif gövdesi, mükemmel dış tasarımı ve içeride ayrıntılara verilen önem ile sürüş keyfini en üst seviyede yaşatırken, spor otomobil zevkini de geniş kitlelerin erişimine sunuyor. GT86, kompakt boyutları, hafifliği ve ikonik tasarımı ile de farkını ortaya koyuyor. Toyota’nın “Neo Functionalism” tasarım anlayışıyla üretilen GT86, sportif ve agresif tasarımının yanı sıra Toyota spor otomobil mirasının çağrışımlarını da günümüze taşıyor. “Neo Functionalism” tasarım anlayışında sürüş keyfi ile aracın estetik güzelliği aracın bir fonksiyonu olarak değerlendiriliyor. Otantik ya da orijinal his olarak da tanımlanabilecek “Honmono Kan” yaklaşımı tasarıma yön veren fonksiyonel şekil ve formları tasvir ediyor. Bununla birlikte estetik güzelliğin yanı sıra sürücünün aracının köşelerini ve yol üzerinde nerede olduğunu görebilmesine imkân sağlamak için “İçten Dışa Görülebilen” tasarım dikkat çekiyor” diyerek devam etti.

Ergonomi ve işlevsellik bir arada

Toyota GT86’nın sürücü ile bütünleşen bir spor otomobil olduğunu kaydeden Zeynep Köşkdere; “Sürücünün aracı kendi vücudunun bir parçası olarak görmesi için ihtiyaç duyduğu ergonomi ve işlevsellik, uzun araştırmalar sonucunda bugünkü seviyeye ulaştı. 2+2 oturma kapasitesine sahip olan otomobilin koltuk tasarımı, artan “G Force” karşı ön, arka ve yanlardan destek sağlamak üzere geliştirildi. Toyota modelleri içerisinde de 365 mm ile en düşük çaptaki direksiyon simidine sahip olan GT86’da, geniş gösterge cihazının etrafından tasarlanan ön panel, sürücülere büyük rahatlık sağlıyor. Dünyanın ilk çerçevesiz iç dikiz aynasının da bulunduğu GT86’da bu tasarım sayesinde ön camda kullanıcıya geniş görüş alanı yaratılıyor. Çift bölgeli otomatik klima, dokunmatik büyük multimedya ekranı, siyah iç tavan kaplaması, kırmızı dikişli döşemeler, hafif alüminyum pedallar ile siyah ya da siyah-kırmızı iç renk seçenekleriyle GT86 spor otomobilde yeni standartları belirliyor. GT86 siyah, beyaz, turuncu ve kırmızı olmak üzere 4 dış renk seçeneği ile sunuluyor. Donanım seçenekleri arasında da 17 inç alüminyum jant, ksenon farlar, LED farlar, akıllı giriş ve çalıştırma ve Cruise Control, deri ve ısıtmalı spor koltuklar bulunuyor” şeklinde konuştu.

“86” Mucizesi

GT86’yı mucizenin adı 86 olarak nitelendiren Köşkdere; “Corolla AE86’dan alınan mirasın yanı sıra 86, üretim sürecinde de çok önemli bir rol oynadı. Aracın fabrika ürün geliştirme kodu 086A idi. Boxer motorun 86mm*86 mm çap ve strok kurulumu Toyota’nın uzun spor araç tarihçesine sadık kalınarak oluşturulmuş. Aynı çap-strok oranları 4 silindirli Celica ve MR2 modellerinde de kullanılmıştı. Bunun yanı sıra GT 86’nın krom egzoz kapağının çapı da tam olarak 86 mm” dedi.

Dünyada Bir İlk

Toyota Plaza Köşkdere Genel Müdürü Zeynep Köşkdere; “Toyota GT86’ın ön tarafındaki 200 HP güç üreten 2,0 lt benzinli boxer motor, dünyanın ilk yatay D-4S motoru olma özelliğini de taşıyor ve 205 Nm tork sunuyor. GT86’da 7,1 lt/100 km yakıt tüketimi ve 164 g/km CO2 salımı ile ekonomik ve çevre dostu sürüşe verdiği önemi de ortaya koyuyor. Motoru ile sınıfında en iyi güç/ağırlık oranına (167 hp/ton) sahip olan GT86, 230 km/s hıza ulaşabiliyor. GT86, 6 ileri manuel ya da 6 ileri otomatik şanzıman seçeneğiyle sunuluyor. 6 ileri otomatik şanzıman 0,2 saniyelik geçiş hızıyla dünyanın en hızlı tork çeviricisine sahip bulunuyor. GT86’da ayrıca ABS ve devre dışı bırakılabilen VSC ile GT86’nın üstün aerodinamik özellikleri sayesinde sürücüler kişisel sürüş kabiliyetlerini ortaya çıkarma fırsatını da bulabiliyorlar. GT86’da sunulan VSC SPORT seçeneği ise dengeden ödün vermeden aracın dinamik sınırlarının keşfine imkân tanıyor. GT86’da heyecan veren bir diğer özellik ise, Toyota modellerinde bir ilk olarak gerçek bir spor otomobile yakışacak şekilde motor sesinin içeriden duyulacak şekilde tasarlanmış olmasıdır” diyerek sözlerine son verdi.

Editör : Tuğberk Erdem
3089 Okunma
KÖŞE YAZARLARI
Murat Sevgi

Murat Sevgi

Yılmaz Çivici

Yılmaz Çivici

Nijat Ayvaz

Nijat Ayvaz

Mehmet Ali Esmer

Mehmet Ali Esmer

Atıf Mutlu

Atıf Mutlu