Toyota Gt86, Çorlu'da Tanıtıldı
Toyota’nın yeni tasarım anlayışıyla birlikte
tutku ve heyecan verici otomobiller üretme isteğinin en yeni örneği olan GT86,
Türkiye Turnesi kapsamında Çorlu’da da beğeniye sunuldu.
Toyota Plaza Köşkdere’de sergilenen GT86 ile
ilgili olarak bilgiler veren Toyota Plaza Köşkdere Genel Müdürü Zeynep
Köşkdere; “GT86, özellikle spor otomobil meraklılarının sabırsızlıkla beklediği
arkadan itişli ve dünyada sadece Toyota’da sunulan önden yatay (boxer) motoru
ile hayranlık uyandırıyor. Arkadan itiş özelliklerinin hayat bulduğu sürücü
odaklı GT86, aynı zamanda dünyanın en kompakt 4 kişilik spor otomobili olarak
tüm dikkatleri üzerinde topluyor. Spor otomobil anlayışındaki 50 yıllık Toyota
birikiminin günümüze yansıması olan GT86, yere yakın olan ağırlık merkezi ve üstün
aerodinamik tasarımıyla, heyecan ve sürüş keyfi arayanlara hitap ediyor” dedi.
Kompakt
boyut, hafif ve ikonik tasarım
Zeynep Köşkdere, sözlerini; “Toyota’nın
değişen tasarım anlayışının en yeni ürünü GT86, ultra hafif gövdesi, mükemmel
dış tasarımı ve içeride ayrıntılara verilen önem ile sürüş keyfini en üst
seviyede yaşatırken, spor otomobil zevkini de geniş kitlelerin erişimine
sunuyor. GT86, kompakt boyutları, hafifliği ve ikonik tasarımı ile de farkını
ortaya koyuyor. Toyota’nın “Neo Functionalism” tasarım anlayışıyla üretilen
GT86, sportif ve agresif tasarımının yanı sıra Toyota spor otomobil mirasının
çağrışımlarını da günümüze taşıyor. “Neo Functionalism” tasarım anlayışında
sürüş keyfi ile aracın estetik güzelliği aracın bir fonksiyonu olarak
değerlendiriliyor. Otantik ya da orijinal his olarak da tanımlanabilecek
“Honmono Kan” yaklaşımı tasarıma yön veren fonksiyonel şekil ve formları tasvir
ediyor. Bununla birlikte estetik güzelliğin yanı sıra sürücünün aracının
köşelerini ve yol üzerinde nerede olduğunu görebilmesine imkân sağlamak için
“İçten Dışa Görülebilen” tasarım dikkat çekiyor” diyerek devam etti.
Ergonomi
ve işlevsellik bir arada
Toyota GT86’nın sürücü ile bütünleşen bir
spor otomobil olduğunu kaydeden Zeynep Köşkdere; “Sürücünün aracı kendi
vücudunun bir parçası olarak görmesi için ihtiyaç duyduğu ergonomi ve
işlevsellik, uzun araştırmalar sonucunda bugünkü seviyeye ulaştı. 2+2 oturma
kapasitesine sahip olan otomobilin koltuk tasarımı, artan “G Force” karşı ön,
arka ve yanlardan destek sağlamak üzere geliştirildi. Toyota modelleri
içerisinde de 365 mm ile en düşük çaptaki direksiyon simidine sahip olan
GT86’da, geniş gösterge cihazının etrafından tasarlanan ön panel, sürücülere
büyük rahatlık sağlıyor. Dünyanın ilk çerçevesiz iç dikiz aynasının da
bulunduğu GT86’da bu tasarım sayesinde ön camda kullanıcıya geniş görüş alanı
yaratılıyor. Çift bölgeli otomatik klima, dokunmatik büyük multimedya ekranı,
siyah iç tavan kaplaması, kırmızı dikişli döşemeler, hafif alüminyum pedallar
ile siyah ya da siyah-kırmızı iç renk seçenekleriyle GT86 spor otomobilde yeni
standartları belirliyor. GT86 siyah, beyaz, turuncu ve kırmızı olmak üzere 4
dış renk seçeneği ile sunuluyor. Donanım seçenekleri arasında da 17 inç
alüminyum jant, ksenon farlar, LED farlar, akıllı giriş ve çalıştırma ve Cruise
Control, deri ve ısıtmalı spor koltuklar bulunuyor” şeklinde konuştu.
“86”
Mucizesi
GT86’yı mucizenin adı 86 olarak nitelendiren
Köşkdere; “Corolla AE86’dan alınan mirasın yanı sıra 86, üretim sürecinde de
çok önemli bir rol oynadı. Aracın fabrika ürün geliştirme kodu 086A idi. Boxer
motorun 86mm*86 mm çap ve strok kurulumu Toyota’nın uzun spor araç tarihçesine
sadık kalınarak oluşturulmuş. Aynı çap-strok oranları 4 silindirli Celica ve
MR2 modellerinde de kullanılmıştı. Bunun yanı sıra GT 86’nın krom egzoz
kapağının çapı da tam olarak 86 mm” dedi.
Dünyada
Bir İlk
Toyota Plaza Köşkdere Genel Müdürü Zeynep Köşkdere;
“Toyota GT86’ın ön tarafındaki 200 HP güç üreten 2,0 lt benzinli boxer motor,
dünyanın ilk yatay D-4S motoru olma özelliğini de taşıyor ve 205 Nm tork
sunuyor. GT86’da 7,1 lt/100 km yakıt tüketimi ve 164 g/km CO2 salımı ile
ekonomik ve çevre dostu sürüşe verdiği önemi de ortaya koyuyor. Motoru ile
sınıfında en iyi güç/ağırlık oranına (167 hp/ton) sahip olan GT86, 230 km/s
hıza ulaşabiliyor. GT86, 6 ileri manuel ya da 6 ileri otomatik şanzıman seçeneğiyle
sunuluyor. 6 ileri otomatik şanzıman 0,2 saniyelik geçiş hızıyla dünyanın en
hızlı tork çeviricisine sahip bulunuyor. GT86’da ayrıca ABS ve devre dışı
bırakılabilen VSC ile GT86’nın üstün aerodinamik özellikleri sayesinde
sürücüler kişisel sürüş kabiliyetlerini ortaya çıkarma fırsatını da
bulabiliyorlar. GT86’da sunulan VSC SPORT seçeneği ise dengeden ödün vermeden
aracın dinamik sınırlarının keşfine imkân tanıyor. GT86’da heyecan veren bir
diğer özellik ise, Toyota modellerinde bir ilk olarak gerçek bir spor otomobile
yakışacak şekilde motor sesinin içeriden duyulacak şekilde tasarlanmış
olmasıdır” diyerek sözlerine son verdi.
Benzer Haberler
- Arama Kurtarma Destek Dronu Projesi’ne Sponsor Oldular!
- Drone Eğitimi Projesi’yle 17 Gazeteci “İHA Ehliyeti” Aldı
- TFL Robotics, Amerika’da Türkiye’yi Temsil Etti
- Büyükşehir'den, Çevre Temizliğine Teknolojik Yatırım
- Büyükşehir Belediyesi, Çöpten Elektrik Enerjisi Üretiyor
- Ergeneli Genç Öğrenciler, TEKNOFEST İle Buluştu
- Kaçak Hafriyata, Zabıta Ekiplerinden Drone'lu Takip
- Belediyenin “Mobil Aşevi” Projesi İçin Geri Sayım Başladı
- Süleymanpaşa Belediyesi’nden, 3 Boyutlu Hizmet
- Türk Telekom’dan, Global Arenada 5 Başarı Hikâyesi Birden